Värdebaserat ledarskap

Helgen var helt enkelt underbar och fantastiskt rolig! Jag var på kursen Värdebaserat ledarskap för att tillsammans med 23 andra lära mig mer om mig själv och andra som ledare. Detta är en kurs för alla oss som på något sätt har en ledarroll i en ideell organisation.

På torsdag eftermiddag tog jag tåget mot Sigtuna folkhögskola. Där väntade en kurs utan dess like. Redan kvällen då jag anländer märker jag vilka mysiga människor jag ska ta den här kursen med, vi sitter runt borden i pysselrummet och berättar lite om oss själva och vilken organisation vi kommer från. Blev en relativt tidig kväll och jag får dela rum med en trevlig människa vid namn Anna, även hon var scout =)

 

Efter denna kvällen följde 2,5 väldigt intensiva dagar med mycket prat om kommunikation, firo, egenvärde, feedback, värderingar, känslor, tankar etc etc. sjukt mycket helt enkelt. Galet mycket reflektion i små och stora grupper också. Mycket givande måste jag säga och vissa övningar lär jag använda mig at själv också!

 

Sen att verkligen varenda enskild person där var helt galet underbar förstärkte det fantastiska med hela helgen.

 

Förutom all kunskap och intryck som bombade oss så hade vi sjukt kul annars också! Vi har en sjukt bra sammanhållning redan i storgrupp känner jag! Bland annat hade vi tre rätters middag en kväll och allt var gott och underhållningen var ball! Sedan fick vi lära oss gangsta-hälsning för att, som det sas, om alla kunde den så skulle vi haft världsfred ;) Sen fick jag typ andnöd av den övningen för att jag skrattade så mycket men ändå! Åkte även med tre galna pojkar på biläventyr, sjukt kul. Goa människor!

 

Alltså jag skulle kunna skriva i en evighet om allt som hände och allt som jag lärde mig i helgen. Jag tänker dock göra och inte göra som några andra har gjort. Jag vill verkligen säga att kursen är underbar och att man verkligen borde gå den om man har möjlighet, klart värt! Dock tänker jag inte säga det sjukt många gånger, hela tiden tills man går den =P det ansåg jag var sjukt jobbigt så gör inte det. Tänker nog däremot skriva lite sammanfattad om vad som gicks igenom här efter varje helg =) Sen om ni vill gå den så skulle det vara fantastiskt!

 

Längtar till nästa månad då jag får träffa alla igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0