För mycket.....

Nu börjar det bli lite för mycket för mig måste jag säga. Känner att jag bara måste skriva av mig lite.

 

Just nu är det väldigt mycket som händer runt omkring mig som krockar i mitt huvud vilket leder till förvirring och kortslutning i mitt huvud. Fick samtal från min mamma igår som berättade att doktorn ringt och sagt att farfar inte har långt kvar nu. Pappa har åkt ner och ska nog stanna där tills det är över… Trodde inte att jag skulle bli riktigt så här ledsen över det. Eller, klart jag visste att jag skulle bli ledsen men inte så här ledsen som jag faktiskt är. Men det är så mycket jag blir ledsen över. Dels att farfar kommer dö snart, dels att farmor mår så dåligt över det och är jätteledsen och såklart hur pappa mår och alla andra som berörs av farfars död. Det blir så mycket sorg känsla så det lite svämmar över.

Det som krockar med det här är att jag har glada känslor inom mig också. Dels för att jag vet att farfar mår jättedåligt nu och för honom blir det nog en befrielse att få allt att sluta. Sedan så är det så att jag har fått upp intresset för någon jag tycker om och är väldigt glad över det. Älskar den där varma, pirrande känslan som sprider sig i kroppen! Jättemysigt verkligen. Men det skapar som sagt en krock. När jag är ledsen får jag skuldkänslor för att jag inte kan vara glad för det här med intresset och när jag är glad får jag skuldkänslor för att jag är glad och inte ledsen när farfar kan dö när som helst. Jag vet att det är ok att känna vad man känner för stunden och att man inte borde få skuldkänslor över det ena eller det andra men det är så svårt att koppla bort den känslan. Detta gör så jag blir helt förvirrad och det blir lite kortslutning och det slutar med att jag blandar och tänker på allt och inget på samma gång. Det är exhausting…..

På toppen av detta så ska jag på kurs i helgen och blir det lika intensivt som förra gången (vilket jag tror) så kommer jag inte hänga med till 100%. Det är för mycket i mitt huvud redan. Jag ser såklart fortfarande fram emot helgens kurs! Men det känns som lite dålig tidpunkt just nu.

 

Även om jag inte nämnde det lika mycket som allt det sorgliga så är jag väldigt glad för att ha blivit intresserad av någon =) Det är mys!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0