Första åkdagen!

Första dagen i backen avklarad! Var lite lagom nervös inför första åket måste jag erkänna. Men när jag väl hade gjort första svängen så kände jag hur allt kom tillbaka till mig och kroppen började röra sig som den har lärt sig en gång i tiden. Sen var det bara att åka! Åkte med Sarah först, så åkte vi en lagom fin backe till att börja med =) Sen så blev det soffliften upp för att ta familjebacken ner. Vi mötte pappa där uppe och Sarah bestämde att vi skulle åka Trollskogen ner istället. Lagom roligt, hrm! Men men, vi kom ner och åt våffla och drack kaffe i stugan. Lär ju inte behöva äta igen förrän väldigt mycket senare ikväll, helt galet mätt efter den där bautavåfflan! Sen mötte vi mamma och så åkte vi upp soffliften igen och åkte ner för familjebacken. Jag och pappa åkte någon röd backe och sedan så skulle jag upp i en av de svarta backarna. Jag har inte åkt skidor på 3 år som jag skrev förra gången, och kände mig lagom nervös inför den backen! Blev lite försiktigt i första delen, sen gick det galet fort! Så vi åkte upp en gång till för att jag skulle göra första delen utan för vida kurvor ;) And I did good ^^  Kändes rätt skönt att fortfarande kunna åka ner för en svart backe, utan att dö, efter så här många år! Så jag är nöjd!

 

Nu går de andra ut för att åka de sista två timmarna som backarna är öppna. Själv så ska jag sätta mig och läsa igenom texten jag ska läsa inför studiegruppens uppgift. Lagom kul när man är här upp, solen skiner och backarna är fortfarande fina. Ah well, så kan det gå ibland. Får åka mera när jag väl har läst texten, annars kommer jag bara skjuta upp det flera dagar istället. Återkommer kanske senare ikväll!

 

Tjohej! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0